Uporabljamo piškotke
Piškotki so vse informacije, ki jih obiskano spletišče shrani v brskalnik vaše naprave in kasneje prikliče z namenom zagotavljanja kontinuitete med posameznimi priklici spletne strani. Piškotke uporabljamo v več namenov, predvsem pa za izboljšanje vaše spletne izkušnje na naši spletni strani (na primer za shranjevanje podatkov ob vpisu v vaš račun). Politika piškotkov
Branje zapisa vam bo vzelo 10 minut.
Globalna pandemija je povzročila večji šok, kot vsi ostali disruptivni dogodki v zadnjih 10 letih skupaj, to pa je spremenilo navade uporabnikov na vseh področjih življenja.
Spremenile so se tudi dobavne poti, uporabniki so zaradi težav z zalogami določenega izdelka ali znamke te tudi zamenjali. Vse to pomeni, da morajo znamke na novo preveriti zvestobo svojih uporabnikov. Izkazalo se je namreč, da pogosto ne gre za zvestobo blagovni znamki, pač pa le za navado uporabnika, da nakup opravi s čim manj težavami.
Čeprav je zvestoba, torej čustven odnos med uporabnikom in znamko, tista, ki si je znamke najbolj želijo, je končni cilj podjetja vedno višja prodaja, poudarja Mitja Pirc (Kearney). In ker le še slaba petina uporabnikov navaja, da ne bi nikoli zamenjali znamke, se bodo morale znamke usmeriti drugam.
Mitja Pirc je tako predstavil smernice, po katerih naj se ravnajo podjetja:
Velik del našega življenja je povezan s procesi, zato je priročnost opravljanja nakupov izjemno pomembna. Ker smo v zadnjih letih močno spremenili svoje navade, lahko tisto, kar je pred časom veljajo za priročno, zdaj sploh ni več. Velika večina uporabnikov bi prekinila nakupni proces, če zanje ne bi bil priročen. A po drugi strani kot najpomembnejše pri nakupu izpostavljajo kakovost izdelka (33 %), sledi cena (32 %), šele na tretjem je priročnost (13 %).
Priročnost pomeni, da uporabniki želimo potek postopkov tako, da nam povzročajo kar najmanj težav. A to ne pomeni, da je »priročno« za vse enako. Za nekoga je spletni nakup izjemno priročen, saj se mu ni treba odpraviti v fizično trgovino, za drugega pa lahko pomeni dodaten zaplet, saj ga ni doma med dostavo, zato mora po izdelek npr. na pošto, če izdelek ne ustreza, ga mora zamenjati v fizični trgovini ipd. Prav tako različno dojemamo čas. 20 minut za čakanje na hitro prehrano se nam zdi izjemno dolgo, 20 minut čakanja na prosto mizo v priljubljeni restavraciji pa ne. Ravno tako se nam 20 minut za pomerjanje oblačil in obutve ne zdi veliko, se nam pa zdi preveč za čakanje v vrsti na plačilo.
Vsakokrat, ko se procesi zapletejo, začnemo uporabniki razmišljati o odhodu drugam. Marketinški strokovnjaki morajo prepoznati, kaj je tisto, kar uporabnike spravlja v nejevoljo in to odpraviti ter identificirati elemente, kjer so se uporabniki pripravljeni prilagoditi.
Marketinški strokovnjaki morajo prepoznati, kaj je tisto, kar uporabnike spravlja v nejevoljo in to odpraviti ter identificirati elemente, kjer so se uporabniki pripravljeni prilagoditi. – Mitja Pirc, Kearney
Mitja Pirc je poudaril, da bosta dostopnost in ustvarjeno stičišče, ki bosta pomnožena s pričakovanji, ustvarila časovno elastičnost potrošnikov:
Digitalni piškotki (ang. cookies) so zgolj identifikatorji, zato njihovo opuščanje zaradi zaostrovanja zakonodaje ne pomeni konca identificiranja uporabnikov na spletu, je poudaril Zoran Savin (digitall.si). Podjetja lahko uporabljajo tudi druge identifikatorje, na podlagi katerih lahko spremljamo vedenje uporabnikov.
Vsakemu uporabniku spleta so tako dodeljeni identifikatorji, na podlagi katerih se lahko oblikuje njegov profil, podatki pa so nato uporabljeni za marketinške namene in ciljno komuniciranje. Evropska unija je nedavno sprejela zakonodajo, ki uporabo podatkov o uporabnikih spleta omejuje vsaj v dveh delih. Na eni strani omejuje podatke, ki jih podjetja lahko zbirajo o uporabnikih (npr. ali gre samo za podatke o posameznikovem vedenju ali gre tudi za osebne podatke, kot sta ime in priimek). Predvsem pa ob tem zahteva jasno privolitev uporabnika. Ob tem pa skuša zamejiti tudi marketinški del uporabe podatkov. Predvsem v delu, kjer zahteva izredno skrbnost pri hrambi tovrstnih podatkov ter splošno zavezanost k anonimizaciji (navade posameznika ali skupine morajo ostati anonimne).
Z omejevanjem skuša EU torej zaščititi zasebnost uporabnikov, a potrebno je paziti na drugi strani, da ne bo to odprlo vprašanje ciljanega oglaševanja. Ta je namreč za učinkovitost oglaševanja, še posebej ko govorimo o lokalnih tržiščih, izjemnega pomena. Brez podatkov o uporabi namreč ni mogoče izvajati tovrstnega oglaševanja. Med obema skrajnostma (zaščita uporabnika in ciljano oglaševanje) pa je ogromno možnosti za uspešno delovanje marketinga.
Težave, ki pri tem lahko nastanejo, so:
Ko poznamo vso zakonodajo in zberemo vse podatke, pa je treba te podatke pravilno upravljati. Lahko se zgodi, da je s tem ogromno dela, lahko se zgodi, da jih izgubimo v določenem sistemu. Lahko se zgodi, da zberemo preveč podatkov, ne vemo pa, kateri so zares pomembni. Zato je potrebno vedeli, koliko podatkov o uporabnikih je z marketinškega vidika dovolj in kako jih zbrati.
O uporabniku lahko vem vse, ne da bi vedel, kdo je. - Zoran Savin, digitall.si
Trendi na področju zbiranja podatkov o uporabnikih na spletu:
Da bi se podjetja lažje odločila, katero rešitev bodo uporabila, je potrebno poznati tudi dolgoročnejše trende, je dejal Zoran Savin:
Zakone, ki se nanašajo na varstvo podatkov, izkoristite za prenos podatkov. Kot primer: vsakega uporabnika lahko prosite, da vse podatke iz enega sistema, npr. Facebooka, prenese k vam. S tem dobite izjemno širok nabor uporabnih podatkov.
Želite na svoj e-naslov vsak torek prejemati marketinške novice?
Epidemija je prinesla tudi spremembe navad pri spremljanju športnih dogodkov. V času najslabših razmer se je zgodilo nepredstavljivo, tribune v športnih dvoranah in na stadionih so samevale. Treba je bilo najti nove privlačne načine za spremljanje športnih dogodkov.
Največja profesionalna liga na svetu, ameriška košarkarska liga NBA, je skupaj z Microsoftom 150 dni po začetku epidemije svojim uporabnikom ponudila spremljanje končnice NBA prek Teamsov. Športni navdušenci so lahko košarko spremljali v t. i. ložah s svojimi prijatelji, včasih pa so se jim pridružili tudi svetovni zvezdniki. Med tekmo so tako lahko razpravljali s kolegi, hkrati pa spremljali tekmo. Tovrstno spremljanje je priljubljeno še danes, sponzorji športnih vsebin pa so dobili dodaten kanal za svoje aktivnosti, je hitro prilagoditev na spremenjene razmere predstavil Jernej Smisl (VIDAA).
V svetu je v letošnjem letu pričakovati naslednje trende:
Posamezni športniki postajajo lastne blagovne znamke. Presegli bodo tiste, ki jih sponzorirajo. – Jernej Smisl, VIDAA
V Sloveniji je trenutna zasedenost športnih kapacitet z gledalci cca 15-odstotna (1. slovenska nogometna liga), prilagajanje na razmere pa je počasno pri vseh deležnikih.
V športna sponzorstva v Sloveniji je vloženih cca 80 milijonov evrov, ki pa po mnenju Jerneja Smisla niso dobro izkoriščeni. Ena ključnih lastnosti športnih vsebin, ki potekajo v živo, je nepredvidljiv konec, zato je za navdušence nujen ogled v živo. Ti dogodke spremljajo zelo čustveno, priložnost za vpletanje oglaševalcev in sponzorjev pa je velika.
Če vas zanimajo ostale vsebine na področju trendov, jih najdete tukaj.