Na okrogli mizi Društva za marketing Slovenije smo se pogovarjali o izredno aktualni temi – kakšna je prihodnost knjig? Z izjemnimi gosti smo iskali odgovore na izzive, s katerimi se soočajo založniki, pisatelji in uredniki - od napovedovanja trendov, pisanja uspešnic in pojava elektronskih knjig.

Pogovor je vodila predsednica DMS, dr. Maja Makovec Brenčič. V gosteh je imela: dr. Sama Ruglja, urednika revij Premiera in Bukla, dr. Miho Kovača, urednika v Založbi Mladinska knjiga ter turškega pisatelja Serdarja Ozkana, avtorja svetovne uspešnice Izgubljena vrtnica.    

Poseben pečat je pogovoru zagotovo dal Serdar Ozkan, saj ima kot bivši marketingaš poglobljeno razumevanje marketinga, po drugi strani pa, kot pisatelj, zelo filozofski in netrženjski pogled na svet. Kot je povedal sam:«Ne pišem, da bi prodajal knjige. Pišem, da bi predal sporočilo.« 

A vsak avtor prej ali slej trči ob trženjsko realnost. »Avtor z napačnim imenom nima možnosti. Šele, ko je Liljana Praprotnik Župančič postala Lila Prap, je postala izvozni artikel,« je povedal dr. Miha Kovač iz Mladinska knjiga Založbe.  Ime avtorja je že trženjsko orodje – prav tako naslovnica knjige, kot pravi dr. Kovač: »Nihče ne bo priznal, da včasih kupi knjigo le zato, ker mu je všeč njena naslovnica.«  

In slovenski avtorji? Samo Rugelj, urednik: »Knjižnice so prvi krog socializacije slovenskih avtorjev.Slovenski kupci knjig bodo težko kupili neznanega slovenskega avtorja.« Poleg tega slovenski avtorji ne tekmujejo le z domačimi kolegi in prevedenimi tujimi deli. Dr. Kovač pravi, da se je »z razvojem spletnih trgovin in e-bralnikov pokazalo,da je trg knjig v angleščini neizmeren. Ljudje berejo dvojezično.« 

Vplivu spleta in digitalizacije se je pri pogovoru o knjigah nemogoče izogniti. Dr. Kovač je spremenjene nakupne navade bralcev knjig prikazal s številkami: »Ko se bo v ZDA 20% kupcev knjig preselilo na splet, bo propadlo 80% zidanih knjigarn." Ob tem se so gosti strinjali, da je pravzaprav nemogoče napovedati, kaj se bo z elektronsko knjigo zgodilo – kljub trenutnemu trendu se klasičnih knjig ne sme odpisati. Verjetno Serdar Ozkan ni sam, ko pravi: »Ne berem elektronskih knjig. In, kot pravi John Lennon, »I may be a dreamer but i'm not the only one.«      

Trende je na knjižnem trgu težko napovedovati, so si bili enotni gostje. Serda Ozkan je dal dva zanimiva primera:«Moja knjiga, Izgubljena vrtnica, je bila v Turčiji izdana leta 2003 in prodana v 2.500 izvodih. Leta 2009 je bila ponovno izdana – prodalo se je 300.000 izvodov. Ista knjiga. Alkimist? Izdan v Braziliji, prodalo se je le 900 izvodov. Pa ga poglejte danes – 50 milijonov po celem svet. Ista knjiga.« V Sloveniji zaenkrat tujim trendom le sledimo. Dr. Samo Rugelj: »Šele, ko je Stieg Larsson začel izhajati po celem svetu, smo ga dobili tudi v Sloveniji. Enako je s Harryjem Potterjem.«

»Pisanje knjig in njihovo trženje ni lahek posel. A danes tako ali tako noben ni. Kot smo letos v povezavi z marketingom že večkrat slišali, potrebna sta ljubezen in strast. Besede Serdarja Ozkana bi lahko prenesli tudi na »naše« področje:« V življenju vsakega pisatelja se zgodi trenutek, ko si reče - to zgodbo moram napisati ali pa bom umrl.« 

Bi se morali našega dela večkrat lotevati s takšno strastjo? 

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam