»Ali imate za letošnje leto drugačne cilje kot lani? Potem boste morali nekaj delati drugače kot lani,« je Primož Hvala uvodoma nagovoril udeležence mesečnega srečanja, na katerem je 5 uveljavljenih posameznikov predstavilo 5 konceptov, idej ali pripomočkov, ki so jih spoznali v zadnjem času in menijo, da so lahko v pomoč marketingašem v letu 2016.
»Obstaja kar nekaj blagovnih znamk, ki delujejo s končnimi potrošniki, pa imajo zelo malo promocijskega proračuna. Poglejte recimo podjetje Zara, njih boste le redko zasledili v promocijskih kampanjah, saj stavijo na izložbe in končne kupce. Če nimate medijskega proračuna, imate zagotovo proračun za nekaj drugega,« pojasnjuje Barbara Modic. Najti je potrebno svoj šarm, razlikovalno prednost in na tem graditi. Sledi pridobivanje informacij in pregled stanja na trgu: kaj že vemo in kaj lahko pogledamo v analizah? Za to niti ne potrebujemo zunanje pomoči, saj predavateljica priporoča dve orodji:
Poleg tega Barbara Modic poudarja vlaganje v odnose z mediji. »Svetujem partnerski odnos, ki izkazuje veliko mero vpletenosti,« pravi in predlaga ohranjanje tesnih, vsakodnevnih stikov z našimi medijskimi kontakti. Pri izbiri kanala je sicer potrebna posebna pozornost - medtem ko je televizija še vedno izjemno učinkovita pri starejših uporabnikih, bomo morda želeli nagovarjati mlade, pri čemer je posebej uporaben Facebook.
Najti je potrebno svoj šarm, razlikovalno prednost in na tem graditi.
Podjetje Balsen je recimo v eni od svojih akcij, ki je imela za cilj pomladitev ciljne skupine, s 6 % proračuna nagovorilo 37 % ciljne skupine, 21 % jih je bilo doseženih izključno preko Facebooka, nakupna namera pa je zrasla za 25 %.
[PREDSTAVITEV] Kaj narediti ob minimalnem medijskem proračunu? (Barbara Modic)
»Poiščite torej svojo razlikovalno prednost, pridobite sami čimveč informacij, vlagajte v odnose in izberite pravi kanal,« zaključuje Barbara Modic.
Spletne panele tržno-raziskovalnih podjetij verjetno poznamo vsi - gre za skupino registriranih oseb, respondentov, ki so pripravljeni redno sodelovati v (spletnih) raziskavah. Prednost panelov je v hitrosti, strokovni učinkovitosti in targetiranem anketiranju. A večina podjetij verjetno nikoli ni pomislila, da bi tak panel postavila na lastnih strankah. »Bi bilo drugače, če razmišljamo o panelih kot o insight community-u?« sprašuje Geni Arh. »S tem ko dodamo še komunikacijski vidik, potem to ni več le raziskovalno orodje in tako lažje vključujemo stranke.«
Kakšne so koristi postavljanja panelov na strankah?
Proces postavljanja panelov na strankah je dolgotrajen in ne pride čez noč. »Verjamem pa, da se da z malimi koraki vsak dan narediti nekaj več. Začne se recimo z razmišljanjem, da se da v vsako raziskavo kako soglasje, z urejanjem baz, pregledovanjem morebitnih razpoložljivih orodij in podobno, da se taka skupnost postavi,« pojasnjuje Geni Arh, ki jo lahko kontaktirate za več informacij o ponudnikih.
Matjaž Brumen poudarja, da je za izboljšanje digitalnih rezultatov bistveno zgraditi »vertikalni tunel«, ki sestoji iz štirih korakov, znotraj katerega identificiramo metrike, ki jih bomo merili:
[PREDSTAVITEV] Ključne metrike za boljše rezultate (Matjaž Brumen)
Matjaž Brumen poudarja, da lahko šele s temi analizami pridemo do zaključka, kakšne rezultate nam digitalni angažma prinaša. »Lahko recimo ugotovimo, da imamo ogromno prometa, ki pa ne generira tistega, kar si želimo,« poudarja in svetuje, da v letu 2016 zbiramo podatke in jih analiziramo.
Ko uporabnik pride na našo pristajalno stran, na katero ga je napotil recimo oglas, imamo dve možnosti: ali ga z dobro stranjo pritegnemo in prepričamo k nakupu, ali pa zdolgočasimo do te mere, da bo našo spletno stran hitro zapustil. Da se ne bi zgodilo slednje, Sašo Palčič ponuja pet nasvetov:
[PREDSTAVITEV] Kako uporabnikovo pozornost pretvoriti v uspešno konverzijo? (Sašo Palčič)
»Dobro morate poznati svoj produkt in poznati svojo ciljno skupino, zakaj vas imajo radi. Iz tega boste delali svojo razlikovalno prednost. Ne rabite biti vedno najboljši, ugotovite, v čem ste drugačni.
»Si predstavljate, da bi prijateljice, ki jih poznate že več kot 20 let, vsak dan vprašali, kako jim je ime, kakšno kavo najraje pijejo, koliko otrok imajo? Ne? Torej si ne dovolite tega pri vaših kupcih,« pravi Maja Golob. Podatke o kupcih imamo, kaj pa lahko naredimo z njimi? Jih presonaliziramo.
A personalizacija je več kot le tisk imena na letak, ki ga pošljemo strankam. »Personalizacija so vsi relevantni stiki, ki jih imate s stranko, s pravo vsebino, ob pravem času.« Personalizacija je ponujanje relevantnih vsebin stranki – če živi v Mariboru, jim ne oglašujmo trgovine v Kopru. Če nekdo zdaj išče otroški sedež, mu ga ne ponujajmo šele naslednje pol leta: strategijo zgradimo okrog starosti otroka. »Prilagajajte se nakupni fazi, v kateri se kupec nahaja, poleg tega pa povezujte kanale – svet ni samo digitalen,« poudarja.
[PREDSTAVITEV] Personalizacija ali bodite (p)OSEBNI (Maja Golob)
»Pomembno je, kako se kupci ob nas počutijo. Pozabili bodo, kaj smo jim prodali, dejali, ne bodo pa pozabili, kako so se ob nas in zaradi nas počutili,« opozarja Maja Golob in priporoča da začnemo še danes: osnova je kvalitetna baza podatkov in njihova uporaba z namenom ponujanja prave vsebine ob pravem času, pri čemer veliko vlogo igra tudi uskalejenost v podjetju.
Primož Hvala in Sašo Palčič sta pripravila seznam korakov, ki jih lahko implementirate že jutri:
VIDEOPOSNETKI: