Čeprav je dolgo veljalo, da lahko v digitalnem svetu izmerimo prav vse, pa je vprašanje, kateri od teh podatkov so za znamko sploh pomembni.

Zagotovite si mesto na B2B konferenci, 9. oktobra 2025 v Ljubljani.

Naši kupci v digitalnem svetu sicer puščajo ogromno sledi, a so te razdrobljene na različnih koncih. Znamka, ki bi si želela dodobra spoznati kupce ima tako veliko večje izzive kot pred desetletjem, ko so kupci še prihajali v fizične trgovine, v katerih so imeli neposreden stik s prodajalci, je na DMS Taktiku na velike količine podatkov, ki so na voljo, opozoril Andraž Štalec (Red Orbit).  

Čeprav si želimo biti še bolj osredotočeni na kupca, o kupcih vemo premalo in s tem smo tudi manj učinkoviti.« Andraž Štalec, Red Orbit
Marketing potrebuje podatke v kontekstu

Poročila, ki jih pridobimo iz osnovnih analitičnih orodij kot so Google Analytics, Meta Advertising Studio, Google Ads Studio, sicer prikazujejo podatke, manjka pa razumevanja, kaj nam ti podatki povedo. Marketing pa je po besedah Andraža Štalca tisto, ki ne potrebuje surovih številk, pač pa podatke v kontekstu, iz katerega je mogoče potegniti smisel.

Google Analytics 4, ki ga poznamo nekaj let, omogoča zanimive vpoglede v potrošnika, kaj je na spletni strani počel, od kod je prišel, kaj si je ogledal, koliko časa je prebil na posamezni podstrani ... kaj več od tega pa o posameznem potrošniku ne moremo videti, je opozoril Andraž Štalec. Tudi poročila so po njegovih besedah precej slabša, kot smo jih bili vajeni pri Google Analytics Universal, saj so zelo omejena. Hkrati ne omogoča naprednega KPI dashboarda, kjer bi lahko nastavili cilje in jih nato spremljali. »S stališča reportinga, razumevanja podatkov in razumevanja konteksta, kaj se dogaja na naših digitalnih kanalih, je GA4 korak nazaj v primerjavi z GA Universal,« je izpostavil Andraž Štalec.

Andraž Štalec izpostavlja, da marketing ne potrebuje surovih številk, pač pa podatke v kontekstu.
GA Universal vs GA 4 vs Looker Studio

Za naprednejše razumevanje podatkov tako Andraž Štalec svetuje prehod na Google Looker Studio. Če je GA Universal je zbiral podatke s spletne strani, zajemal, kaj vse se je dogajalo na spletni strani, in omogočil prikazovanje in analizo teh podatkov, prilagojeno našim potrebam lastnim željam, a je bilo težko vnesti podatke, ki niso prihajali s spletne strani, ampak npr. iz mobilne aplikacije, je GA 4 platforma, ki združuje podatke iz različnih virov. A ji ob tem manjka načinov za analiziranje in vizualizacijo podatkov. Prav Looker Studio pa je orodje za vizualizacijo podatkov, analizi in obdelavi podatkov. Vanj lahko povežemo tako podatke iz GA4 kot druge podatke, ki jih hranimo v digitalni obliki.

Prednosti Looker Studia so:

  • Povezovanje različnih virov podatkov (GA4, Search Console, BigQuery, CRM sistem, Youtube, TikTok, Pinterest, oglaševalski račun, lastni zaledni podatki iz ERP sistemov, Excel, Google Sheets ...)
  • Interaktivna poročila oz. dashboardi (omogoča bistveno bolj interaktivna poročila kot v GA4, dodajamo lahko filtre, časovne razpone, drill-down ...vse to brez programiranja)
  • Poročila lahko prilagodimo posameznikom, posameznim ciljem podjetja in posameznim vlogam v podjetju
  • Dostopnost je precej lažja, saj za dostop do poročil ni potreben Google račun, imetnik računa lahko dostop dodeli tudi drugim
  • Gre za napreden drill-down sistem, saj omogoča neomejeno kombinacijo globljih podatkov, ki jih je mogoče primerjati med sabo (npr. omogoča vpogled v to, kateri produkt se je prodal preko katerega kanala, preko katerega brskalnika ...)
  • Vizualni storytelling podatkov pomeni izgradnjo poročil, ki so interaktivni in atraktivni za uporabnike, da lahko hitreje izpostavimo bistvo podatkov
  • Povezava z Google Cloud AI orodji (z minimalnim naporom lahko tako začnemo uporabljati AI algoritme za analize teh podatkov, predikcije in podobno)

»Bistvo Google Looker Studio reportov je, da nam omogočijo razumevanje konteksta, kaj se z uporabnikom, kampanjo, spletno stranjo, določenim virom ... dogaja, pa tudi jasnost podatkov. Za vsak vpogled, ki ga pridobimo, moramo vedeti, kakšna naša aktivnost bo sledila, ker, ker če tega ni, ni niti poslovnega učinka,« pa je z bistvom marketinga zaključil Andraž Štalec.

VČLANI SE

Celoten DMS Taktik si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli še:

  • Kaj so ključni izzivi spremljanja podatkov s GA4?
  • Kakšna je arhitektura platforme Looker Studio za upravljanje s podatki?
  • Kako so videti tipični »dashboardi«, kaj vse omogoča in kaj je mogoče nastaviti?
  • Kaj mora omogočati dober »dashboard«?
  • Kakšne so prednosti Google Looker Studia za B2B podjetja?
  • Kako bi podatke povezali z AI orodji?
ZA ČLANE DMS: Posnetek izobraževanja je na voljo v digitalni knjižnici DMS Lab.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam