Kliping ni zgolj zbirka izrezkov iz časopisov, temveč je ključen vir informacij, ki podjetjem pomaga razumeti njihovo pojavnost v javnosti in ugled, ki ga imajo. Kliping tako pomaga pri sprejemanju boljših strateških odločitev.

Na DMS Taktiku nam je Tjaša Mušič (Kliping) razkrila, zakaj je medijsko spremljanje dragocen vir informacij. Poudarila je, da je v času, ko se informacije zelo hitro širijo po številnih kanalih, nujno, da podjetja spremljajo medije. Kliping namreč pomaga, da vidimo, kje se podjetje pojavlja, kaj se o podjetju govori ter na kakšen način. Pomaga nam odkrivati napačne interpretacije in skoke v omembah ter prepoznati naše podpornike in kritike.

S pomočjo klipinga lahko sledimo trendom v panogi, spremljamo konkurenco in medijsko okolje, lahko pa je kliping služi tudi kot odlična osnova za poročanje vodstvu in sprejemanje strateških odločitev.

Pomaga pa nam zaznati tudi krize, včasih še preden se te zares začnejo, s pomočjo klipinga lahko merimo učinkovitost komunikacijskih aktivnosti. »Podjetja danes ne morejo učinkovito komunicirati, če ne vedo, kaj se v medijih dogaja,« je o tem, zakaj je kliping še vedno pomemben, povedala Tjaša Mušič.

»Podjetja danes ne morejo učinkovito komunicirati, če ne vedo, kaj se v medijih dogaja,« je izpostavila Tjaša Mušič.

Predstavila je šest načinov, kako lahko strateško uporabite kliping podatke pri delovanju svojega podjetja:

1. Spremljanje in merjenje učinkov komunikacijskih aktivnosti

Primer: Podjetje, ki lansira nov produkt, teče kampanja, po enem tednu pa ugotovimo, da se nov produkt največkrat pojavlja z besedo »drago«. Vprašati se moramo, ali je to tisto, kar si želimo ali moramo morda spremeniti komunikacijo za vnaprej.

2. Zaznavanje sprememb v percepciji podjetja ali blagovne znamke

Primer: Ton poročanja o našem podjetju se v zadnjem mesecu slabša. Na podlagi podatkov lahko vidimo, zakaj se to dogaja. Lahko se npr. veliko govori o določeni temi, naše podjetje pa v to debato ni vključeno, čeprav bi »moralo biti«.

3. Priprava na krizne situacije

Primer: Pogosto opažamo, da se krize začnejo z objavami posameznikov na družbenih omrežjih, nato pa sledijo klasični mediji. Če spremljamo medije, lahko pravočasno opazimo, da se nekje nekaj začenja, kar pomeni, da lahko preprečimo širjenje krizne situacije.

4. Konkurenčna analiza

Primer: Če vemo, kje je naša konkurenca prisotna, kaj so njene glavne teme, lahko to uporabimo za naše pozicioniranje.

5. Oblikovanje učinkovitih vsebinskih strategij

Primer: Spremljamo interakcije in ugotavljamo, kateri kanali delujejo najbolje, temu pa prilagodimo tudi vsebinske strategije. Lahko spremljamo najbolj uporabljene ključnike ali poiščemo teme, ki so najbolj zanimive za naše občinstvo, nam pa tam manjka pojavnost.

6. Poročanje vodstvu

Primer: Z jasnimi grafi in številkami lahko pripravimo poročila vodstvu o spremembah prepoznavnosti in sentimenta ter pokažemo, kako uspešna je bila kampanja. Vse to krepi zaupanje v komunikacijsko ekipo.  

VČLANI SE

Celoten Taktik si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli še:

  • Kako sistematično poteka izvajanje klipinga?
  • Zakaj je merjenje oziroma uporaba klipinga v podjetjih lahko izziv?
  • Kakšni so lahko razlogi za izvajanje merjenja?
  • Kaj nam povedo kvalitativni in kaj kvantitativni pridobljeni podatki?
  • Kaj storiti, če rezultati pokažejo na neuspeh?

Spoznali pa boste tudi nekaj praktičnih primerov izvajanja klipinga in kakšne rezultate so podjetjem prinesle aktivnosti, izvedene na podlagi pridobljenih podatkov.

ZA ČLANE DMS: Posnetek izobraževanja je na voljo v digitalni knjižnici DMS Lab.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam