Na DMS Taktiku nam je Tjaša Mušič (Kliping) razkrila, zakaj je medijsko spremljanje dragocen vir informacij. Poudarila je, da je v času, ko se informacije zelo hitro širijo po številnih kanalih, nujno, da podjetja spremljajo medije. Kliping namreč pomaga, da vidimo, kje se podjetje pojavlja, kaj se o podjetju govori ter na kakšen način. Pomaga nam odkrivati napačne interpretacije in skoke v omembah ter prepoznati naše podpornike in kritike.
S pomočjo klipinga lahko sledimo trendom v panogi, spremljamo konkurenco in medijsko okolje, lahko pa je kliping služi tudi kot odlična osnova za poročanje vodstvu in sprejemanje strateških odločitev.
Pomaga pa nam zaznati tudi krize, včasih še preden se te zares začnejo, s pomočjo klipinga lahko merimo učinkovitost komunikacijskih aktivnosti. »Podjetja danes ne morejo učinkovito komunicirati, če ne vedo, kaj se v medijih dogaja,« je o tem, zakaj je kliping še vedno pomemben, povedala Tjaša Mušič.

Predstavila je šest načinov, kako lahko strateško uporabite kliping podatke pri delovanju svojega podjetja:
Primer: Podjetje, ki lansira nov produkt, teče kampanja, po enem tednu pa ugotovimo, da se nov produkt največkrat pojavlja z besedo »drago«. Vprašati se moramo, ali je to tisto, kar si želimo ali moramo morda spremeniti komunikacijo za vnaprej.
Primer: Ton poročanja o našem podjetju se v zadnjem mesecu slabša. Na podlagi podatkov lahko vidimo, zakaj se to dogaja. Lahko se npr. veliko govori o določeni temi, naše podjetje pa v to debato ni vključeno, čeprav bi »moralo biti«.
Primer: Pogosto opažamo, da se krize začnejo z objavami posameznikov na družbenih omrežjih, nato pa sledijo klasični mediji. Če spremljamo medije, lahko pravočasno opazimo, da se nekje nekaj začenja, kar pomeni, da lahko preprečimo širjenje krizne situacije.
Primer: Če vemo, kje je naša konkurenca prisotna, kaj so njene glavne teme, lahko to uporabimo za naše pozicioniranje.
Primer: Spremljamo interakcije in ugotavljamo, kateri kanali delujejo najbolje, temu pa prilagodimo tudi vsebinske strategije. Lahko spremljamo najbolj uporabljene ključnike ali poiščemo teme, ki so najbolj zanimive za naše občinstvo, nam pa tam manjka pojavnost.
Primer: Z jasnimi grafi in številkami lahko pripravimo poročila vodstvu o spremembah prepoznavnosti in sentimenta ter pokažemo, kako uspešna je bila kampanja. Vse to krepi zaupanje v komunikacijsko ekipo.
Celoten Taktik si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli še:
Spoznali pa boste tudi nekaj praktičnih primerov izvajanja klipinga in kakšne rezultate so podjetjem prinesle aktivnosti, izvedene na podlagi pridobljenih podatkov.
