Vsi potrebujemo skriti kotiček, strast, s katero odklopimo vsakdanje skrbi. Tako razmišlja Valentin Bufolin, v svetu marketinga poznan po številnih odličnih projektih v različnih vlogah, v svetu vina pa kot eden izmed najboljših slovenskih sommelierjev. V nadaljevanju smo zbrali nekaj njegovih misli, ki jih je izdal udeležencem oktobrskega Vedoželjnika. Tokrat na nekoliko drugačen način, saj so naši Vedoželjniki takšen tip dogodka, da "moraš biti tam".
Ali ste vedeli?
  • Kadar smo prehlajeni, hrane in pijače ne okušamo zato, ker imamo zamašen nos. Nos razločuje arome, okusi so na jeziku in so sladko, slano, kislo, grenko in umami. Ker imamo zamašen nos, deluje hrana "brez okusa". To je zato, ker ne vonjamo vonjav oziroma arom, s katerimi definiramo, kaj jemo.
  • V Sloveniji ne smemo oglaševati alkoholnih pijač, ki vsebujejo več kot 15 % alkohola.
  • V Sloveniji alkoholnih pijač ne smemo oglaševati na nobenih površinah v razdalji 300 metrov od šol in vrtcev.
  • Napis, ki opozarja na škodljivost alkohola, mora zasedati vsaj 10 % velikosti oglasa.
  • Prikazovanje alkohola je prepovedano v oglasih, lahko pa se pojavi v oddajah.
  • Vino ima več kot 1000 komponent in alkohol je le manjši del te pijače.
  • Oranžno vino je belo vino, ki je narejeno po metodi rdečega vina (maceracija), rose pa je vino iz rdečega grozdja, narejeno po metodi belega vina.
  • Pri peninah trgajo grozdje, ko še ni popolnoma zrelo in nato dodajo kvasovke ter sladkor. Ko kvasovke “jedo” sladkor, se sprošča CO2, ki ustvarja mehurčke.
  • Šampanjec je samo vrsta penečega vina. Ime šampanjec pripada le vinom, ki prihajajo iz dežele Šampanja v Franciji.
  • Vino je pridelek in ne proizvod. O vinu moramo razmišljati na enak način kot o hrani.
  • Blagovna znamka vina je lahko tudi pokrajina, iz katere prihaja vino, ki ga vinarji pridelujejo po točno določenih metodah in dobi oznako, ki zagotavlja, da gre za avtentično vino iz določene pokrajine.
  • Precej vrhunskih vin je nastalo, ko je nekdo “pozabil” vino v sodu in se je več let staralo.
  • Sommelierji pri pokušinah vina pogosto uporabljajo metodo “skritih” steklenic, saj ne želijo, da jih pri ocenjevanju vodi etiketa.
  • “Okus po zamašku” ni krivda vinarjev. Plutovinasti zamaški se izdelujejo iz hrasta plutovca in to, da se bakterija, ki daje okus po zamašku znajde ravno v zamašku, ki zapira tvoje vino, je zgolj in samo smola.
  • Pri šampanjcu pogosto mešajo letnike, saj želijo ohraniti enovitost blagovne znamke, podobno kot pri viskijih in konjakih.
  • V toplih krajih trgajo ponoči in s tem preprečijo oksidiranje in fermentacije grozdja na poti iz vinograda v klet.
  • Sloviti Dom Perignon je zagovarjal, da morajo zaboje z grozdjem voziti osli in kobile, saj konji vozijo prehitro in se zato grozdje seseda in poka.
  • Avtentični šampanjec pridelujejo iz grozdja, ki je pridelano v 316 vaseh. 17 vasi ima oznako Grand Cru, 44 Premier Cru in 255 Deuxieme Cru. 17 vasi na vrhu piramide diktira ceno za kilogram grozdja. To je ogromen biznis.
  • Avtentičen šampanjec lahko izda aroma krede, ki je v vinu prisotna zaradi specifične sestave tal v Šampanji. Med prvo svetovno vojno so rovi v zemlji služili kot pribežališča in skrivališča. V njih so ljudje izdolbli tudi številne reliefe, ki nas spominjajo na tisti čas.
  • Pomembni dejavnik za razvoj šampanjca so prispevali Angleži, ki so izdelovali trpežnejše steklo zaradi uporabe premoga pri kurjenju. Pred tem so bile steklenice manj trpežne, ker so za kurjavo uporabljali les in so zaradi tega pogosto počile.
  • Pomembno vlogo pri razvoju vinarskega posla so imele vdove. Vdova Clicquot je imela marketing in prodajo v mezincu, bila je prva, ki je prodajala vino Rusom. Vino je v oddaljene dežele pošiljala tako, da je na vozove naložila dodatne zaboje, s katerimi so podkupovali carinike.
  • Valentin Bufolin svetuje pri oživljanju vina Vipavec. Gre za avtentično vino iz Vipavske doline, ki vsebuje lokalne bele sorte. Pripravljajo pravilnik za pripravo Vipavca in aktivacijo z lokalnimi vinarji in zainteresirano javnostjo. "Vino mora imeti dobro zgodbo in Vipavec jo ima," je prepričan Valentin Buffolin.
Gost oktobrskega Vedoželjnika je bil vrhunski slovenski sommelier Valentin Buffolin.


Foto: Nejc Lasič. Celotno fotogalerijo si lahko ogledate na naši Facebook strani.

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 200 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
RASTEMO ŽE VEČ KOT 40 LET
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice