Na aprilskem marketinškem zajtrku smo prisluhnili zgodbi Alenke Repič. Zgodbi, katere temelj je ... zgodba. V pogovoru je Alenka razkrila, kako zelo pomembna je zgodba za uspeh blagovne znamke in kako pomembno je, da podjetje tej zgodbi sledi v sleherni točki svojega delovanja.

Zanimivo in navdihujočo zgodbo je Alenka Repič, danes direktorica podjetja Kaaita, katerega ustanoviteljica je, začela v svojih študentskih letih, ko je bila prva predsednica ŠSDMS – Študentske sekcije društva za marketing Slovenije. »Rada imam marketing. Vedno me je privlačil. Najbolj me privlači to, da lahko nekoga šarmiraš, marketing ima lepo poslanstvo. Nekaterih stvari se lahko naučiš, a če nimaš strasti in čuta do njega, boš težko dosegel vrhunske rezultate,« razloge za vstop v svet marketinga pojasni Alenka Repič.

Kariera tokratne sogovornice na marketinškem zajtrku je bila zanimiva in raznolika, kot študentka je začela delati na Pristopu, kjer je sodelovala pri uspešni in zanimivi zgodbi o nastanku blagovne znamke Mobitel. Nato se je zaposlila v arboretumu Volčji potok, kjer je bila vodja službe za odnose z javnostmi. »Bila sem zelo zagnana, če danes pogledam nazaj, se kar malo vprašam, kako sem lahko brez pravih izkušenj ustanovila svoje podjetje. Hitro smo prišli do malo bolj resnih projektov, sodelovali smo s Simobilom, zares smo veliko delali,« se spominja Alenka Repič.

Iz korporativnega sveta jo je odpeljala želja po kreativnosti

»Velike korporacije morajo veliko ustvariti, zato se stvari dogajajo zelo hitro. Stare korporacije so uspešne, če vlagajo veliko denarja v marketinške oddelke in se stvari odvijajo hitro. Potem si morda slišan v vsem tem šumu. Mene bolj zanimajo zgodbe, ki imajo več substance. Ne da podcenjujem delo velikih podjetij, ampak enostavno se mi na določeni točki tega ni več dalo početi. Moj značaj je malo bolj umetniški, takšna sem tudi pri delu. Če bi mi za mojo sliko nekdo ponudil milijon evrov, pa mi ne bi bil simpatičen, mu je ne bi prodala. Sem kreativna duša, zato so mi bližje močne, celostne zgodbe,« svoj način dela opisuje Alenka Repič.

Moj značaj je malo bolj umetniški, takšna sem tudi pri delu. Če bi mi za mojo sliko nekdo ponudil milijon evrov, pa mi ne bi bil simpatičen, mu je ne bi prodala. -Alenka Repič (Kaaita)

»Koliko vas pozna podjetje Kaaita?« z marketingaši napolnjen prostor kavarne Sputnik nagovori gostja marketinškega zajtrka in s pomočjo slikovnega materiala predstavi, kaj počne njeno podjetje. »10 let nazaj si ne bi upala reči, da sem kreativna duša. To sem postala ob svojem delu, zares pa sem to ugotovila, ko sem pomagala profesorju iz Južne Afrike pri raziskavi o tem, kako lahko kreativci uspevamo v poslu. Kreativcem je profesionalni dosežek, priznanje, bolj pomembno od zaslužka. Sama imam to srečo, da imam v sebi tudi poslovno žilico, ampak dejstvo je, da je pri mojem delu morala najprej priti na dan kreativa, šele nato posel,« opisuje uspešna poslovna ženska, ki je s svojo blagovno znamko prodrla tudi na tuje trge.

"Pri mojem delu je morala najprej na plan priti kreativa, šele nato posel," Alenka Repič (Kaaita)

Podjetje Kaaita večina ljudi opisuje kot podjetje, ki se ukvarja z dizajnom oziroma kot trajnostno podjetje. »Meni osebno ne ustreza, da nas tako "predalčkajo". Držimo se predvsem treh osnovnih stebrov – uporabljamo lokalne materiale in iščemo trajnostne rešitve, delamo z lokalnimi rokodelci, šiviljami in krojači ter smo brezčasni. Vsa modna industrija sledi modnim trendom, vsi hitijo. Takrat, ko hitiš, sprejemaš kompromise. Včasih se je moda menjala na pol leta, nato vsak mesec, sedaj se praktično že tedensko. Mi v tej tekmi ne sodelujemo,« razloži Alenka Repič.

Včasih se je moda menjala na pol leta, nato vsak mesec, sedaj se praktično že tedensko. Mi v tej tekmi ne sodelujemo. -Alenka Repič (Kaaita)

Simple things for kings and queens

Filozofija podjetja in osnovna strategija sta zastavljeni, komu pa podjetje Kaaita prodaja svoje izdelke? »Naš uporabnik je ženska, za katero uporabljamo izraz »high-achieving«, državljanka sveta, v praksi predvsem Evrope, ki ima afiniteto do ustvarjalnosti oziroma je tudi sama kreativka in je precej pogumna. Naši izdelki so zelo preprosti, ciljajo pa na nadstandardni segment. Naše reklo je: »Simple things for kings and queens.« (Preproste reči za kralje in kraljice, op. p.) V Sloveniji teh strank ni dovolj, od njih ne bi preživeli, morda le od skupinskih naročil.«

Alenka v pogovoru večkrat poudarja, da je pri njeni blagovni znamki najbolj pomembna zgodba. Da je zgodba njenega podjetja, njene znamke tista, zaradi katere si kupci želijo njene izdelke. »Pogosto me sprašujejo, zakaj se tako trudim z malenkostmi. Zakaj odvečen material pošljemo v Avstrijo, kjer ga predelajo v alternativna goriva? Zakaj ga preprosto ne vržemo v koš? Za naše kupce pripravljamo tudi posebne dokumente, v katerih predstavljamo, kako skrbimo za trajnostni razvoj in jih povabimo, da pri tem sodelujejo z nami. Naš asortiman izdelkov poleg različnih torb in copat vsebuje tudi večje košare za perilo, ki so v državah, kjer niso vajeni pranja doma, temveč uporabljajo pralnice, pravi hit. Izdelujemo tudi torbe za v trgovino in skušamo zmanjšati porabo plastičnih vrečk v trgovinah, za barvanje izdelkov uporabljamo netoksične barve. Zares močno delamo na tem, da smo podjetje, ki skrbi za trajnostni razvoj,« ozadje svojega podjetja razkriva Alenka Repič.

Marketingaši so v zgodbi zagotovo našil kakšen navdih, ki jim bo pomagal pri njihovem delu.

Podjetje Kaaita je zaradi svoje filozofije moralo narediti disrupcijo na trgu modne industrije. »Naše stranke so tisti, ki ne marajo napuha, diamantov, kiča, a še vedno želimo ostati v luksuznem segmentu, zato je pomembno, da to na pravilen način komuniciramo. Tako smo ustvarili nov segment novega luksuza, ki ne vsebuje kiča, diamantov, zlata. V digitalnem svetu se stvari hitro širijo, najbolj pomembna pa je relevanca. Da te omenijo pravi, verodostojni, relevantni in priznani mediji, modne hiše, osebe iz modnega sveta. Ponovno se vračam na temeljno sporočilo, ki ga želim predati, najbolj pomembna je zgodba. Delam tisto, kar mi ustreza, zato delam dobro in to se opazi,« odločno poudari Alenka Repič.

Delam tisto, kar mi ustreza, zato delam dobro in to se opazi. -Alenka Repič (Kaaita)

Avtentičnost, strast in pogum so temelji dobrih zgodb

Čeprav podjetje Kaaita prodaja predvsem v tujini, pa dobro sodeluje tudi z lokalnim okoljem – znova na področju trajnostnega razvoja. »Z lokalnimi partnerji smo ustvarili posebne vreče, za izdelavo katerih smo se izognili uporabi lepila, z založbo Beletrina smo iz odpadnih platnic njihovih knjig sestavili vrečke in tako dalje. Na vsakem koraku želimo širiti to naše razmišljanje in tako nas partnerji, stranke, mediji najdejo kar sami od sebe,« z nasmehom na ustnicah poudari Alenka, a priznava, da brez vloge marketinga vseeno ne gre: »Uporabljamo predvsem digitalno komuniciranje, pri čemer sodelujemo z agencijo Rdeči Oblak, a v prihodnje se zavedam, da bom potrebovala lastno ekipo, ki se bo s tem temeljito ukvarjala. Sama sem se večinoma ukvarjala z ustvarjanjem zgodbe. Če si ti avtentičen in strasten, potem te zgodbe nastajajo same od sebe. Če si umeten, tvoje zgodbe prehitro izgorijo. Če jasno definiraš svojo znamko, potem imaš zgodbo. Če si za vse, potem nisi nič,« pomen zgodb še enkrat izpostavi ustanoviteljica podjetja Kaaita.

"Če jasno definiraš svojo znamko, potem imaš zgodbo," Alenka Repič (Kaaita)

»Potrebno je imeti določen pogum, čim manj strahu, da izdelka ne bomo nikomur prodali. Seveda je tudi mene dostikrat strah, vsaka odločitev lahko prinese negativne posledice, ampak pomembno je, da to nekako odmislimo, drugače ne moremo delati. Kreativcem je to, da nekaj prodajo, grdo. Ampak s časom sem spoznala svoje stranke, sem z njimi nenehno v interakciji. Stranke te pohvalijo in dajejo nove ideje, tako da je užitek delati. Kreativci potrebujemo prave stranke in naše podjetje bo tako ohranilo svojo dušo,« zaključi Alenka Repič.

S časom sem spoznala svoje stranke in sem z njimi nenehno v interakciji. Stranke te pohvalijo in dajejo nove ideje, tako da je užitek delati.

Zapis je nastal na podlagi aprilskega marketinškega zajtrka Društva za marketing Slovenije.

Oglejte si še fotogalerijo aprilskega marketinškega zajtrka.

VČLANI SE

Alenka Repič priporoča: "Kot obvezno branje priporočam knjigo The Monocle Guide To Good Business, ki jo sama povsod nosim s sabo in je nekakšna moja poslovna Biblija."

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam