Gre za pravila marketinškega komuniciranja, ki bodo učinkovita ne glede na uporabljeno tehnologijo, saj upoštevajo način delovanja človeških možganov.

Najpogosteje se sprašujemo, kakšne spremembe nas bodo doletele v prihodnjih letih, zelo redko pa se vprašamo, kaj bo v prihodnje ostalo enako. Informacije o tem so koristne, saj lahko svoje marketinške strategije gradimo okoli tega, kar se ne bo spremenilo

Človeški možgani imajo dva načina delovanja. Prvi je hiter, nagonski, avtomatičen, len in brez napora. Drugi pa je počasnejši, z več zavedanja, več tehtanja in več napora, a je odgovoren le za majhen del našega vedenja. Znamka deluje kot bližnjica do zadovoljitve naših funkcionalnih in čustvenih potreb. Ker so naši možgani leni in vedno iščejo načine, kako prihraniti kar največ energije, je treba znamke zgraditi tako, da postanejo avtomatska izbira brez vloženega napora. 

Sedem opisanih pravil marketinškega komuniciranja, ki jih najverjetneje vsi poznate, saj ne gre za novosti, bo delovalo tudi v prihodnje. Temeljijo namreč na razumevanju delovanja možganov, ne na razumevanju delovanja tehnologij.

1. Doseg

Za rast znamke je ključno pridobivanje vedno novih uporabnikov, to pa so tisti, za katere vaša znamka običajno ni prva izbira. Zvesti uporabniki terjajo svoj način komuniciranja, morebitne nove uporabnike pa je treba nagovoriti z zavedanjem, da gre za nezainteresirane in/ali občasne uporabnike.

2. Pozornost

Zvesti uporabniki bodo vaše komuniciranje zagotovo zaznali, treba pa je pridobiti pozornost morebitnih novih uporabnikov. To je v poplavi sporočil, ki jim je posameznik podvržen danes, izjemno težko. Treba je izstopati. 

3. Kreativnost

Kreativnost bo vedno konkurenčna prednost, saj s kreativnimi pristopi lahko izstopate med znamkami, podobnimi vaši. Kreativnost je namreč gonilo rasti prodaje in dobičkonosnosti znamke.

4. Značilnosti znamke

Posebne značilnosti znamke so tiste, ki pomagajo možganom ustvariti spomin in zatem priklic, to pa pomaga znamko postaviti na prvo mesto pri uporabnikih in posledično tudi odločitev za nakup. 

5. Doslednost

Krepitev človekovega spomina v povezavi z znamko lahko dosežete le z doslednostjo v komuniciranju. To je treba vzdrževati na vseh kanalih komuniciranja. Ko oblikujete nove ideje, pa je nujno najti pravo razmerje med svežim in že znanim. 

6. Čustva

Komuniciranje, ki sproži močne čustvene odzive, za znamko prinaša številne prednosti; večjo pozornost, globljo obravnavo vsebine, znamka ostane bolj v spominu. Vendar pa močnih čustvenih odzivov ne povzročajo le videozgodbe, čustvene odzive lahko sprožijo tudi na prvi pogled racionalni oglasi. Zato se je vedno treba postaviti v čevlje uporabnika in razmisliti, kako bo sam videl sporočilo. 

7. Motivacija

S  komuniciranjem uporabnike motiviramo, da bodo z uporabo naše znamke dosegli določen cilj. Pri tem motivacije ne smemo zamenjevati s čustvi. Komuniciranje lahko sproži čustvene odzive, a to ni enako obljubi, da bodo z uporabo znamke ljudje nekaj dosegli. 

Sodobna tehnologija, ki je na voljo, ali pa tista, bolj tradicionalna, je le sredstvo, preko katerega naša sporočila pridejo do uporabnikov. Ali bodo naša sporočila opažena, zapomnljiva in bodo vplivala na odločitev o nakupu, pa je odvisno predvsem od vsebine, ki mora sprožiti prave odzive v posameznikovih možganih. 


Sedem pravil marketinškega komuniciranja je povzetih po članku Toma Roacha (MarketingWeek).

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam