Prikazno oglaševanje je vrsta oglaševanja, ki vključuje vizualne oglase z besedilom, logotipom, sliko, videom ali animacijo in se pojavlja na spletnih straneh ali drugih digitalnih lokacijah.

Branje zapisa vam bo vzelo 3 minute.

Prikazno oglaševanje lahko zakupujemo na podlagi cene na čas, cene na prikaz ali cene na klik. Kako poteka zakup prikaznega oglaševanja in kaj si oglaševalci želijo doseči, je na izobraževanju DMS Taktik razložil Miloš Suša (iPROM). Smisel prikaznega oglaševanja je namreč prikazati oglase pravemu uporabniku na pravi napravi ob pravem času.

Zato je pomembno poznati ključne kazalnike uspešnosti, ki jih je mogoče meriti v okviru prikaznega oglaševanja, pa tudi nevarnost spremljanja zgolj enega kazalnika, saj lahko to oglaševalcem prinese popačeno sliko o uspešnosti in učinkovitosti oglaševanja.

Upoštevati je treba tudi podatke, ki jih ni mogoče neposredno izmeriti

Med izzivi, s katerimi se oglaševalci soočajo pri merjenju učinkovitosti oglaševanja, je Miloš Suša izpostavil nekaj različnih situacij:

  • Situacija, ko posameznik raziskuje o izdelku prek spleta, kupi pa ga v fizični trgovini ali obratno. Ti kupci so tako lahko napačno izločeni iz merjenja učinkovitosti oglaševanja.
  • Pri nakupovanju dražjih ali kompleksnejših izdelkov je nakupni proces daljši, zato učinki oglaševanja ne bodo merljivi takoj.
  • Pri merjenju učinkovitosti ne gre pozabiti na izgubo podatkov pri uporabi več naprav s strani enega posameznika, saj to lahko pomeni, da je posameznik oglas videl na eni napravi, konverzijo pa opravil na drugi.
  • Podjetja z oglaševanjem na oglaševalskih platformah, kot sta Facebook in Google, izgubljajo konkurenčno prednost, saj se njihovi podatki tam delijo z drugimi – tudi konkurenčnimi podjetji.
  • Upoštevati je treba tudi posledice, ki jih oglaševalska kampanja prinese na percepcijo blagovne znamke. S pogostim prikazovanjem oglasa se namreč spremeni percepcija o tej blagovni znamki, učinki pa niso vidni takoj oziroma jih je treba izmeriti z drugačnimi raziskavami.

Želite na svoj e-naslov vsak torek prejemati marketinške novice?

»Digitalna podjetja«, torej tista, ki prodajajo in komunicirajo zgolj prek digitalnih kanalov, naj se pri merjenju učinkovitosti prikaznega oglaševanja držijo digitalnih metrik. »Večkanalnim« podjetjem, torej tistim, ki imajo tako spletno kot fizično trgovino ter poslovne partnerje, ki prodajajo izdelke in podobno, pa naj bodo digitalne metrike smernice, kaj deluje in kaj ne, pri spremljanju in interpretiranju rezultatov pa naj upoštevajo tudi podatke z vseh nedigitalnih kanalov.

Prihodnost je v lastnih podatkih
Miloš Suša je predstavil ključne trende prikaznega oziroma programatičnega oglaševanja.

Miloš Suša je predstavil ključne trende prikaznega oziroma programatičnega oglaševanja, ki se v veliki meri posvečajo podatkom o uporabniku in njihovem zbiranju v skladu z zakonodajo. Še zlasti svetuje gradnjo lastnih podatkovnih (ang. 1st party data) silosov, kjer bo oglaševalec podatke, pridobljene med vsako oglaševalsko akcijo, zbiral in zavaroval pred konkurenco. Podatke o oglaševanju ter obstoječih in potencialnih strankah bo lahko dodatno oplemenitil s poslovnimi podatki iz drugih podatkovnih virov (CRM podatke, spletne strani, spletne trgovine) in zalednih sistemov ter z njimi še izboljšal vsako nadaljnje komuniciranje. V prihodnje lahko pričakujemo tudi nadaljnjo rast programatičnega zakupa, saj je epidemija zelo pomagala pri razvoju digitalne transformacije, s tem pa tudi vzpon kreativnosti (ne zgolj pri izdelavi oglasov, pač pa tudi pri izrabi podatkov) za doseganje uporabnikov.

Posnetek predavanja je za člane DMS na voljo v digitalni knjižnici - v DMS Labu (klik na fotografijo vas vodi tja).
V DMS Labu člani najdete tudi vsebinski priročnik po izobraževanju.
Če vas zanimajo ostale vsebine na temo digitalnega marketinga, jih najdete tukaj.
VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam