Pred začetkom izobraževanj v okviru Akademije športnega marketinga smo se pogovarjali z enim od predavateljev, nekdanjim izjemno uspešnim smučarskim skakalcem, olimpijskim prvakom, danes pa marketing managerjem pri Smučarski zvezi Slovenije in predstavnik v komisiji športnikov Mednarodne smučarske zveze. Na Akademiji športnega marketinga bo delil svoje bogate športne in marketinške izkušnje.
Tako kot v vsakem razmerju je najpomembnejše, da imajo vsi vpleteni zaradi sodelovanja doprinos. Vsak sponzor ima drugačne cilje, kaj je tisto, kar si želijo doseči s sodelovanjem. Na strani sponzoriranca pa je, da to tudi uresniči. V športnem sponzorstvu je veliko povezano z rezultati, zato je kdaj lahko težko, a če se vlaga v pravo smer, se prej ali slej vse sestavi.
Pojem »sodelujejo« je kar širok. Tukaj gre vse od izpolnjevanja sponzorskih obveznosti, do komunikacije, dostopnosti in prilagodljivosti. Bistveno je, da ne obljubiš nečesa, za kar veš, da tega ne boš mogel dostaviti.
Najpomembnejše vlaganje v športnika je v njegovi fazi razvoja. Takrat športniki potrebujejo največ podpore, da lahko pridejo na najvišji nivo. Je pa včasih težava, ker s tem denarjem razpolagajo zveze, ki seveda za športnika zagotavljajo opremo, priprave, trenerje ... Ko športnik uspe in začne s svojim športom tudi služiti, takrat jih veliko pozabi, koliko sredstev je že bilo namenjenih njim in vidijo samo še tisto, kar jim ostane na bančnem računu. Veliko športnikov se tudi ne zaveda, da prihajamo v čas, ko njihovi rezultati ne bodo več najpomembnejši dejavnik pri zagotavljanju sponzorjev.
Sponzorstvom v Sloveniji ničesar ne manjka, potrebujemo pa močnejše gospodarstvo. 😊
Dobrih praks je veliko, vendar se trg nenehno spreminja, zato se je treba prilagajati. Sem mnenja, da tisti sponzorji, ki se zavedajo, da tako kot v športu rezultati ne pridejo čez noč, je tudi za dobre rezultate sponzorstva treba delati in vztrajati. Sponzorstva v športu niso sprint, ampak tek na dolge razdalje.
Vsi športniki bi se morali zavedati, da sam športni rezultat ni "več" dovolj. Veliko bolj pomembna je osebna blagovna znamka. Vsekakor pa je dobro, da se športniki zavedajo sponzorjev, ki skrbijo zanje in z njimi gojijo odnose tudi če ne gre za osebna sponzorstva.
Kaj pridobite s treningom na Akademiji športnega marketinga?