V teh dneh DMS nenehno raziskuje, kako se na nove razmere prilagajajo člani največje marketinške skupnosti v Sloveniji. Tokrat so svoje izkušnje z nami delili Katja Kužner, Urška Saletinger, Minela Jelečević in Matjaž Kljajić. Vsi sogovorniki pričakujejo, da bodo navade potrošnikov ostale spremenjene tudi po umiritvi situacije in da je za podjetja ključno, da ne glede na okoliščine izpolnjujejo pričakovanja svojih uporabnikov.
Urška Saletinger (Abelium)

Urška Saletinger se je že pred nekaj leti odločila za spremenjen način življenja in dela, zato se je na nastalo situacijo nekoliko lažje prilagodila: "Ne verjamem v univerzalne nasvete in posploševanja. Meni osebno je pomagala struktura - vzpostavljen “red / urniki / rutina” in stremljenje k čim manjšemu odstopanju od nje, meditacija , “zdrava” zaposlenost , odkrivanje novih izzivov, redna fizična aktivnost in hobiji . Ohranite pozitivnost, humor (smeh je res pol zdravja), empatičnost, beležite majhne stvari, ki vas delajo hvaležne vsak dan posebej. Kako smo se v podjetju soočili s krizo? Bom previdna pri tej oceni - zaenkrat še relativno dobro. A se z njo nikakor ne ukvarjamo šele od druge polovice marca. Naše “krizno upravljanje” se je pričelo že v začetku leta, s spremljanjem dogajanja na Kitajskem, saj smo imeli vpogled praktično iz prve roke. Sodelavec, poročen s Kitajko, je bil zelo aktiven v deljenju dobrih in slabih praks, tako da smo preigrali kar nekaj scenarijev in ukrepov še preden se je virus pojavil pri nas. Kot radovedni raziskovalci naprednih tehnologij, testiranja novih teorij, poslovnih modelov in iskanja aplikativnih rešitev zanje v praksi - verjamem, da nam še dolgo ne bo dolgčas v iskanju priložnosti za delovanje in ponujanja vrednosti našega znanja trgu. Sploh so krizni časi odličen poligon za lansiranje disruptivnih idej - če se le "poklopijo" prioritete vseh deležnikov in seveda sredstva zanje. Vsekakor nas čakajo spremembe na večih ravneh in z njimi povezani številni zanimivi izzivi. Kako bomo k njim pristopili in jih tudi naslovili, pa je stvar odločitve vsakega izmed nas. Predlagam, da se odločimo delovati in prilagoditi razmeram ter skupaj narediti spremembo na bolje."

"Verjamem, da nam še dolgo ne bo dolgčas v iskanju priložnosti za delovanje in ponujanja vrednosti našega znanja trgu," v prihodnost optimistično zre Urška Saletinger (Abelium).
Katja Kužner (Erpium)

Nobena, še tako zahtevna situacija, ne sme pripeljati tega, da podjetje pozabi na svoje uporabnike. "Glede na naravo dela in s pomočjo programske opreme, ki jo imamo na voljo, smo se spremenjenim delovnim razmeram hitro prilagodili. Posebno pomemben je odnos do naših strank in skrb za nemoten potek komunikacijskih aktivnosti, zato z njimi ostajamo v rednem stiku. To pomeni predvsem veliko video klicev in poslane elektronske pošte. Spremenjenemu ritmu dela je bilo potrebno prilagoditi tudi čas za družino. Kljub vsemu popoldnevi ostajajo "naši". Zdi se nam pomembno, da uporabnike redno in na neposreden način obveščamo o aktualnih temah stroke in ustreznih ukrepih. Pri tem nam je v veliko pomoč tudi AdSigner, novo oglaševalsko orodje, ki nam omogoča enostavno, učinkovito in avtomatizirano menjavo oglasnih pasic v naših e-mail podpisih. Lahko rečemo, da se na čas po karanteni pripravljamo že skozi celotno obdobje karantene. Ključno pri tem se nam zdi zbiranje kakovostnih informacij o naših uporabnikih, trgu in fleksibilno prilagajanje načrtov aktualnega in prihodnjega delovanja. Mislim, da lahko z veliko gotovostjo rečemo, da nas po krizi čaka predvsem spremenjen uporabnik, ki bo zaradi izkušnje krize in negotove prihodnosti zelo pazljiv pri sleherni nakupni odločitvi," razmišlja Katja Kužner.

"Po krizi nas čaka predvsem spremenjen uporabnik, ki bo zaradi izkušnje krize in negotove prihodnosti zelo pazljiv pri sleherni nakupni odločitvi," meni Katja Kužner (Eprium).
Minela Jelečević (POINT OUT)

Skozi pogovore z našimi člani smo že dobili nekaj vpogledov v to, da so se na trenutno situacijo bolje prilagodila podjetja, ki so se že pred krizo posvečala digitalu. To potrjujejo tudi izkušnje Minele Jelečević: "Ker je digital v našem DNK, smo se v POINT OUT na nov vsakdan hitro privadili. Ves čas uporabljamo različna digitalna orodja, ki nam olajšajo delo; naša naloga je bila zgolj prilagoditev dnevne rutine. Tako se naš delovni dan prične s kratkim jutranjim video sestankom, kjer se uskladimo glede vseh tekočih aktivnosti, konča pa se z ekipno popoldansko kavico, s katero poizkusimo nadomestiti druženje v pisarni. Komunikacija z naročniki prav tako poteka nemoteno in s polno paro, saj je v naši panogi dela zdaj več, ne manj. Z vsemi partnerji smo hitro pričeli s prilagajanjem in nadgrajevanjem digitalnih strategij. Tako smo uspešno izvedli že kar nekaj kreativnih brainstormingov na daljavo, ker smo morali praktično čez noč zasnovati nove strategije. Zdaj skupaj z naročniki že razmišljamo, kakšni bi bili strateško najbolj primerni koraki, ko vstopimo v čas po karanteni. Poleg svetovanja našim naročnikom smo z ekipo želeli pomagati tudi ostalim podjetjem. Zato smo pripravili brezplačen webinar s praktičnimi nasveti, kako v tem času pospešiti svojo digitalno preobrazbo. Koronakriza bo seveda pustila neizogibne posledice v marketingu — navade potrošnikov so se že spremenile, podjetja pa se bodo temu morala pravočasno prilagoditi in spremembo izkoristiti sebi v prid. Kjer do digitalizacije in razvoja spletnih storitev do zdaj še ni prišlo, bo za to zagotovo poskrbelo trenutno obdobje. Že razmišljate o prihajajočih spremembah? Zdaj je pravi čas!"

"Kjer do digitalizacije in razvoja spletnih storitev do zdaj še ni prišlo, bo za to zagotovo poskrbelo trenutno obdobje," je prepričana Minela Jelečević (POINT OUT).
Matjaž Kljajić (Mediade)

Trenutno obdobje prinaša nove izzive za strokovnjake na področju komuniciranja. Matjaž Kljajić zadnjih nekaj tednov opazuje: "Moram priznati, da je bilo morda prvih nekaj dni težko, a sem se relativno hitro prilagodil novi situaciji. Največ je k temu zagotovo pripomogla vzpostavitev stalne dnevne delovne rutine in prilagajanje ostalih aktivnosti. Zaradi našega načina dela in občasnega dela od doma že prej je bila selitev v domačo pisarno praktično neproblematična. Se pa zavedam, da sem morda nekoliko priviligiran in me uvedba ukrepov za zajezitev koronavirusa osebno ni toliko prizadela kot morda nekatere v drugih delovnih in življenjskih okoljih. Predvsem smo se naučili delati na drugačen način. Hipno se obračamo, hitreje sprejemamo odločitve, pametneje stopamo v izvedbo, veliko se učimo za nas in za razumevanje izzivov naših partnerjev. Vzporedno z udeležbo na številnih webinarjih smo hitro pridobili tudi izkušnje z njihovo organizacijo. Predvsem pa je na prvem mestu pri vsem, česar se zdaj lotevamo, sledenje cilju: kako s svojo storitvijo oziroma znanjem pomagati podjetjem. Pospešili smo tudi načrtovano digitalizacijo in se hitro učimo spretne uporabe digitalnih orodij. Področji marketinga in komunikacij sta od nas vedno zahtevali izjemno prilagodljivost. Vajeni smo, da lahko stvari nenadoma hitro spremenijo smer. Tako smo takoj po uveljavitvi ukrepov zaradi koronavirusa pogledali in preigrali nekaj potencialnih razpletov različnih scenarijev. Pozorno spremljamo in se učimo, zaznavamo razvojne priložnosti, s katerimi bomo lahko tudi po koncu trenutnih razmer uspeli partnerjem pomagati prebroditi čase, ki še prihajajo. Osebno pa se razvijamo v še bolj učinkovite multipraktike."

"Področji marketinga in komunikacij sta od nas vedno zahtevali izjemno prilagodljivost. Vajeni smo, da lahko stvari nenadoma hitro spremenijo smer," prednost naše stroke v teh nepredvidljivih razmerah izpostavlja Matjaž Kljajić (Mediade).
Nika Mohar (Iskratel)

Nika Mohar na trenutno situacijo gleda optimistično: "Kdaj nam je še svet dal priložnost, da se čas nekoliko ustavi in da imamo na razpolago relativno več časa, ki ga lahko namenimo sebi in svojim najdražjim? Osebno dodatne ure na račun potovanj, izletov, dogodkov in sicer pogostih druženj realiziram v aktivnostih, ki so izjemno pozitivne za počutje, za odnose z najdražjimi in rast skozi učenje. Lotila sem se denimo izbranega online izobraževanja z Yale University, branja dveh poslovnih knjig, ki sta se že kakšno leto spogledovali z menoj, pripravi domačih kulinaričnih doživetij z dolgoletne “to-do” liste, preživljanja več prijetnih trenutkov s partnerjem, vsakodnevne rekreacije in podobno – vse to, kar trenutna situacija omogoča in obenem dovoljuje. V podjetju smo se s situacijo soočili pravočasno in sistematično. Skrb za zdravje in dobro počutje zaposlenih je v našem podjetju na resnično visokem nivoju, zato smo lahko že pred uradno razglasitvijo epidemije v Sloveniji kombinirali delo z delom od doma. Osebno menim, da nas čaka obdobje, v katerem bomo morali živeti z višjo zavestjo o epidemijah, s tem pa večjo higieno in tudi varnostjo. Obenem nas je situacija soočila z novimi načini dela, kjer multidisciplinarne ekipe sodelujemo z uporabo Zooma, Microsoft Teamsov, Slacka in podobnih platform. Pri tržnih aktivnostih bomo morda razmišljali o alternativah "on-site" velikim industrijskim dogodkom in o tem, kako lahko vzpostavljamo, gradimo in kvalitetno vzdržujemo dobre poslovne odnose brez vsakodnevnih poti v tujino. Tukaj vidim nove priložnosti za prodajo in marketing z uporabo kvalitetnih CRM orodij, predvsem pa z dobro razvito empatijo v kombinaciji z dobro vero uporabnikov v učinkovitost digitalnih orodij."

"Pri tržnih aktivnostih bomo morda razmišljali o alternativah "on-site" velikim industrijskim dogodkom," eno od sprememb v B2B svetu napoveduje Nika Mohar (Iskratel).

VČLANI SE

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam