V aktualni situaciji Društvo za marketing Slovenije raziskuje, kako se naši člani prilagajajo novi poslovni realnosti. V nadaljevanju boste našli nasvete o tem, kako se podjetja pripravljajo na umiritev situacije, v kaj so usmerjene marketinške aktivnosti, kakšen "dress code" so podjetja uvedla za sestanke na Zoomu ...
Ana Basić Dremelj (Barjans)

Ana Basić Demelj to obdobje izkorišča za preživljanje časa z družino in učenje novih veščin, kot sta poučevanje otrok in kuhanje. Njen poklicni del življenja je vezan na podjetje Barjans, kjer je bilo zaradi dejstva, da podjetje deluje v panogi čistoče in higiene, v zadnjih tednih še posebej pestro. "Slovenska podjetja so začela množično kupovati izdelke, ki so vezani na razkuževanje in osebno zaščito, zato smo zaustavili skoraj vse tekoče projekte in se osredotočili samo na ta segment. Trenutno  poizkušamo biti čim bolj koristni in podajamo relevantne informacije o situaciji ter ljudi izobražujemo o pravilnem čiščenju in razkuževanju prostorov. Odgovarjamo na tekoča vprašanja in povpraševanja, saj se veliko podjetij obrača na nas preko elektronskih sporočil in klepeta na spletni strani. Optimistično zremo v prihodnost in se v miru pripravljamo na projekte, ki bodo izvedljivi takoj, ko se sprostijo vladni ukrepi. V našem podjetju upamo, da bo sedaj po tej situaciji končno postalo jasno to, kar smo vedno poudarjali: umivanje rok in higiena prostorov bi morala biti na višjem nivoju. Temu bi morali v podjetjih nameniti več pozornosti in ljudi, ki so za to zadolženi primerno izobraziti."

"Trenutno poizkušamo biti čim bolj koristni in podajamo relevantne informacije o situaciji," poudarja Ana Basić Dremelj (Barjans).
Gregor Draksler (P Automobil Import)

Tudi Gregor Draksler (P Automobil Import) se poleg domačih službenih aktivnosti v zadnjem obdobju spoznava tudi s poklicem učitelja. "Če mi ostane še kaj časa, se udeležim še kakšnega webinarja. V panogi prodaje in servisa avtomobilov so se aktivnosti precej zmanjšale. Naša glavna prioriteta ostaja zdravje in varnost naših ter zaposlenih v koncesijah Peugeot, ki vsakodnevno zastopajo znamko. Tudi v teh razmerah zagotavljamo trajnost našega poslovanja z vidika distribucije rezervnih delov, dejavnosti servisnih delavnic in dostave ali sprejema nujnih naročil. Naša kolektivna odgovornost je, da ohranjamo stike, vsekakor večino časa na daljavo, z našimi strankami in potencialnimi novimi strankami, ki tudi v tem obdobju želijo informacije o vzdrževanju njihovega vozila ali nakupu novega avtomobila. Marketing v tem obdobju analizira, katere stvari bomo po umiritvi situaciji morali spremeniti. Pripravljamo tudi nove prodajne politike za obdobje med majem in avgustom. Marketingašem svetujem, da ohranijo stike z zvestimi strankami in odgovarjajo na zahteve potencialnih strank. Digitalni in družbeni mediji, telefonski klici in e-poštna sporočila so danes ključna orodja za vzdrževanje vsakodnevnih odnosov."

"Marketingašem svetujem, da ohranijo stike z zvestimi strankami in odgovarjajo na zahteve potencialnih strank," razmišlja Gregor Draksler (P Automobil Import).
Urša Pučko, Internavti

Kar precej nas je verjetno takšnih, ki smo pri soočanju z novim načinom dela in življenja šli skozi podobne faze kot Urška Pučko. "Prvi teden je bila akcija. Poiskati sem morala rešitve za zasebno in poslovno življenje ter posvojiti nov način življenja. Drugi teden je bil nori vrtiljak - niti ne vem, kam in kdaj je odšel. Zadnjih 14 dni pa vsak dan bolj spominja na film Trumanov šov in dnevno čakam, da bo nekdo dvignil pokrov nad vsemi nami. Internavti imamo v tej fazi prednost v naš DNK vgrajene fleksibilnosti in majhne ekipe. Vsi smo že ves čas obstoja podjetja povezani v oblaku, orodja oddaljenega povezovanja smo uporabljali že prej. Dnevni kolegiji potekajo preko "teamsov", tam se znajdejo tako resne prezentacije kot tudi petkovi "after-work drinki". Delamo pa več, ne manj. Poslovno gledano z naročniki že aktivno razmišljamo, kaj bi bile strateško primerne komunikacije za naročnike v izhodnem obdobju iz krize in po umiritvi situacije. Soočamo se z vprašanjem, kaj v tem času od znamk pričakujejo uporabniki in kako vse to rešiti znotraj okrnjenih produkcijskih možnosti. Tako da smo v časovnicah in vsebini našega dela že nekaj tednov naprej. Marketingašem svetujem, da naj izzive rešujejo takrat, ko pridejo in če pridejo."

"Internavti imamo v tej fazi prednost v naš DNK vgrajene fleksibilnosti in majhne ekipe," nam je zaupala Urša Pučko (Internavti).
Mojca Longar, Red Orbit 

Mojca Logar se počasi, a uspešno, privaja na novo situacijo. "V okviru družine je potrebno uskladiti službo in šolanje otrok. Sedaj še bolj cenim učitelje in njihov trud, ki ga znotraj šolskih zidov vlagajo v naše otroke. Za našo družbo je prišel čas, da se malo ustavimo in smo se prisiljeni ozreti vase, ponovno premisliti o naših vrednotah, na katere smo v današnjem hitrem tempu pozabili ali pa jih zanemarili. Kot potrošniška družba doživljamo “reality check” moment. V Red Orbitu smo bili zelo hitri in agilni že pri sami organizaciji konference inOrbit, ki je bila planirana teden dni po uvedbi karantene. Tako rekoč čez noč smo dvodnevni dogodek z več kot 45 govorci iz 15 različnih lokacij prenesli na splet in uspešno izpeljali konferenco. V trenutni situaciji je še toliko bolj pomembno, da kot (digitalna) skupnost stopimo skupaj in znanje delimo. Zato pišemo še več blogov in organiziramo spletne seminarje, kjer dobivamo res dober odziv. Na ta način želimo pomagati družbi pri soočanju z dramatičnimi spremembami in se pripraviti na čas po karanteni. Če kdaj, se čuti moč naše ekipe v tem trenutku in pri tovrstnem razmišljanju. Ključnega pomena je, da ostajamo zvesti svojim naročnikom in za njih odzivni ter jih nudimo podporo. Vsi smo se znašli v podobni situaciji, zato si drznem svetovati, da moramo vlagati vase, v svoje znanje in osebnostni razvoj. Ni čas da čakamo, da bo minilo, čas je, da se po dobrih štirih tednih prebudimo in razmišljamo, kje nas čakajo priložnosti in kako se moramo spremeniti."

"Kot potrošniška družba v tem obdobju doživljamo “reality check” moment," ugotavlja Mojca Longar (Red Orbit).
Geni Arh (Arhea)

Ko nastopi čas velikih sprememb, takrat še bolj do izraza prihajajo kvalitetne raziskave. Geni Arh opaža: "Trenutno med našimi strankami opažamo tri vrste podjetij: prva, ki poslujejo še bolj 'na polno' (npr. področje investiranja, fintecha, IT), podjetja, ki so en del poslovanja izgubila in končno dobila priložnost ojačati drug steber oziroma kanal, ter tretja, ki se jim je poslovanje ustavilo (denimo avtomobilizem in turizem). Vsako od njih bo moralo mutirati drugače: prvi denimo v izboljševanju nakupne izkušnje, razvoju novih produktov, druga lahko v razvoju storitev in ponudbe, tretja pa v spremembi ciljne skupine in poslovnih modelih. Vsem pa je skupno to, da se intenzivno dogaja digitalizacija procesov in krepi spletni kanal – tako z vidika komunikacije kot prodaje. Če bodo mutacije premišljene in uresničile že prej želene vizije, potem bo to ostalo in končno omogočalo razvoj celovitih izkušenj za stranke, če bo to le kratkoročno iskanje hitrega zaslužka, pa zagotovo ne. Ne glede na to, strokovnjaki napovedujejo ponovitve trenutne situacije in toplo priporočamo pameten razvoj, najprej pa kakšen manjši korak nazaj k razumevanju strank, konkurence in trendov. Pri nas se je spremenilo predvsem to, da smo skupinske diskusije in osebne intervjuje spremenili v online, torej se pri nas prav tako digitalizira vse, tudi, kar se do sedaj ni.Večina komunikacije, raziskav na strankah in tudi analiz pa je že od prej na spletu in s spletnimi orodji. Delamo na daljavo kot večina, vendar to ni nič posebnega in novega. Razvijamo tudi nove priložnosti, za katere prej ni bilo časa."

"Če bodo preobrazbe podjetij premišljene in bodo uresničile že prej želene vizije, potem bo to ostalo in končno omogočalo razvoj celovitih izkušenj za stranke," je prepričana Geni Arh (Arhea).
Katja T. Pintar (Identiteta)

Trenutne razmere, ko smo dobesedno čez noč ostali doma, so vplivale na številne posameznike in podjetja. Tudi v agenciji Identiteta so se morali prilagoditi novonastalim razmeram. "V naši panogi, marketingu, niti nismo bili prizadeti tako močno, da se ne bi dalo preživeti. Seveda je delo od doma vplivalo, da smo se morali tako posamezniki kot podjetje na novo organizirati. Delo od doma zahteva veliko discipline, zato smo s sodelavci v roku enega tedna od uvedbe karantene uvedli dnevne rutine in na novo napisali oblike komuniciranja. Uvedli smo redne dnevne sestanke preko aplikacije Zoom ob 8.30 in ob 14.30 uri. Določili smo protokol oblačenja, da nismo v pižami in da na sestanek pridemo sveži in spočiti. V tem času se je močno zmanjšalo oglaševanje preko zunanjih površin in radia, zato smo izkoristili priložnost in smo našim strankam predlagali, da je sedaj pravi čas, da se iz produktnega oglaševanja usmerijo na oglaševanje korporativne blagovne znamke in posameznikov, ki stojijo za blagovno znamko podjetja. Zelo smo veseli, da so stranke prepoznale, da lahko z majhnimi finančnimi in časovnimi vložki dosežejo pozitiven učinek pri svojih strankah in s tem povečajo ugled blagovne znamke preko spleta. Vsi se zavedamo, da bo povratek v običajno rutino dolgotrajen, da bo zagotovo imel vpliv na celotno gospodarstvo. Mi ostajamo optimistični in smo se glede na postavljeno organizacijo sposobni hitro prilagoditi nastalim razmeram," opisuje Katja T. Pintar.

"Določili smo protokol oblačenja, da nismo v pižami in da na sestanek pridemo sveži ter spočiti," praktičen "ukrep" razkriva Katja T. Pintar (Identiteta).
Lidija Rakuša (Merkur)

Tudi v podjetju Merkur nenehno iščejo načine, kako živeti v novi poslovni realnosti. Lidija Rakuša pri tem izpostavlja: "Osebno sem se morala prilagoditi na nove oblike dela, delno delo na lokaciji, dvakrat do trikrat tedensko za nekaj ur in delno delo od doma, kar pomeni vključevanje digitalne komunikacijske tehnologije v delovni vsakdan, ki je prej vsakodnevno v interakcijah s sodelavci in partnerji nismo uporabljali. Tak način dela seveda zahteva veliko samodiscipline, drugačno organizacijo ob istočasni skrbi za družino, šolo na daljavo … in seveda krizno hitrost prilagajanja, izjemno visoko stopnjo koncentracije in drugačen način vodenja. Osebno sem tudi prvič v življenju doživela, da sem del kriznega štaba, ki smo za ga ta namen ustanovili v podjetju. Merkurjev ključni izziv v času koronavirusa je zagotovo skoraj popolno zaprtje fizičnih trgovin v naših trgovskih centrih širom po Sloveniji (90% vseh programov) in preoblikovanje, praktično čez noč, iz offline v spletnega trgovca. V to smo vključili tudi nove prodajne poti, prepletli krizni management in krizno interno komuniciranje, se lotili drugačnega in hitrega marketinga, s poudarkom na oglaševanju digitalnih storitev in novih poti, novih urnikov in delnega odprtja ter se v teh izrednih časih poslužili vrste kriznih komunikacijskih spretnosti. Naš ključni izziv je bila predvsem hitra prilagoditev podjetja spremenjenemu povpraševanju. Pri tem smo morali biti pazljivi, da ne obljubljamo tistega, kar ne bi mogli v teh izrednih razmerah našim kupcem tudi zagotoviti. Ko se bodo razmere stabilizirale, se nakupne navade potrošnikov ne bodo več vrnile na stara pota. Nove in varne poti nakupovanja bodo v prihodnje zelo pomembne za kupce. Več stvari bodo ljudje doma naredili sami, večja bo nagnjenost k samooskrbi, bolj bodo ljudje cenili dom, družino in zdravje."

"Ko se bodo razmere stabilizirale, se nakupne navade potrošnikov ne bodo več vrnile na stara pota," je prepričana Lidija Rakuša (Merkur).

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice